Hoe werkt het?

Hieronder leest u welke stappen we ondernemen om uw melding af te handelen.

Stap 1 Melding doorgeven

Geef uw melding door via de knop ’Melding doen’. Vervolgens ontvangt u een meldingsnummer en/of e-mail met een link. U zoekt uw melding op via ‘Meldingenoverzicht’ bovenaan deze pagina. Met de link in uw e-mail komt u direct bij uw melding. Hier ziet u wat wij met uw melding hebben gedaan.

Stap 2 Controle van de melding

De verantwoordelijke overheidsinstantie controleert of zij de melding zelf kan afhandelen. Wanneer dit niet het geval is, sturen ze uw melding door naar de juiste organisatie. U krijgt hierover bericht. In het meldingenoverzicht in S@men ziet u onder ‘eigenaar’ welke instantie uw melding heeft vastgelegd of in behandeling heeft. Na afhandeling krijgt u een e-mail van ons.

Stap 3 Behandeling van de melding

Hoelang het duurt totdat uw melding wordt afgehandeld is afhankelijk van de ernst en prioriteit. Hebben wij aanvullende informatie nodig om de melding af te handelen, dan neemt een toezichthouder contact met u op. Let op: wanneer u een melding anoniem indient, kunnen wij geen contact met u opnemen.

Stap 4 Afhandeling van de melding

U ontvangt bericht van de toezichthouder over wat er is gedaan met uw melding. We kennen verschillende soorten afhandelingen. Meer informatie vindt u op: Toelichting ‘Meldingenoverzicht’. Bent u het niet eens met de afhandeling van uw melding of wilt u verdere toelichting, neem dan contact op met de verantwoordelijke overheidsinstantie. De contactgegevens vindt u bij ‘Over S@men’.